לעצב את הבית עד הפרט האחרון

לשיפור תנאי החיים המודרניים אחראי לא מעט עיצוב הבית ומשפיע באופן ישיר על מצב הרוח.כמו כן גם אופיו המסוים של עיצוב הבית משפיע באותו אופן על בעלי הבית והאורחים. כלומר, אם אופי עיצוב הבית הוא רועש וצועק, סביר להניח שהוא ישרה על הדיירים אווירת מתח . לעומת זאת, אילו הפריטים בבית יהיו בצבעים נעימים ובעיצוב נקי ונעים, כך גם שוכני המקום יהיו רגועים ונינוחים.

לכן, כאשר אנו ניגשים לבחור צבעים לעיצוב הבית וברכישת רהיטים, כדאי להיות מודעים למידת ההשפעה של אלמנטים אלו. הסוד של עיצוב הבית נמצא בפרטים הקטנים עיצוב הבית הוא לא רק תכנון החדרים המתבצע על ידי האדריכל . חלק עיקרי בעיצוב הבית הוא הפרטים הקטנים, אשר אם נבחרו בקפידה הם עשויים לקיים תחושה מושלמת בבית. אפילו דירות ובתים ישנים, אשר תכנונם לא תואם את עיצוב הבית השכיח כיום, ניתן לעצבם ולהפוך אותם למעוצבים, יפים ונעימים. זאת, באמצעות בחירה סלקטיבית ומודעת של האביזרים הקטנים בדירה. עיצוב הבית – מה המחיר? האם הייתם פעם בבית יוקרתי שהושקעו בו משאבים רבים אך בכל זאת לא הרגשתם בנוח ולעומת זאת הייתם בבית פשוט ומיוחד שבעלי הבית השקיעו בפרטים הקטנים והפכו את הבית למקום חם ונעים ללא השקעה גבוהה? האמת היא שאין כל קשר בין התקציב לבין רמת עיצוב הבית . עם זאת, כאשר ביכולתנו להשקיע משאבים, רצוי שנתייעץ בעיצוב הבית עם בעל מקצוע – מעצב/ת פנים. כיום ישנם מעצבי פנים רבים אשר מומחים בתחומם ומסוגלים לגרום לבית להיראות טוב יותר באופן משמעותי, ובהתאם לכך, גם להשפיע לטובה על השוכנים בבית. אם שכירת מעצב פנים אינה אפשרית במסגרת התקציב שייעדנו לעיצוב הבית, אפשר להיעזר בפתרונות אחרים: שיטה אחת היא להסתמך על עצמנו או על קרוב משפחה שקצת מבין בתחום עיצוב הבית. שיטה זו היא יעילה וחינם-אין-כסף, אולם היא עשויה לעלות בעתיד הרבה יותר. ניתן בנוסף להיעזר במגזינים של עיצוב הבית, להתרשם מהעיצובים, מהלך הרוח והאופנה החולפת, וכך לרכוש את תכולת הבית באופן מושכל יותר. דרך אחרת היא לשכור את שירותיו של מעצב פנים מתחיל. בדרך זו, שני הצדדים מרוויחים – בעלי הבית מוזילים את עלויות שכירת המעצב באופן משמעותי והמעצב המתחיל רוכש ניסיון בתחום אשר יקדם אותו במסלול המקצועי. דרך אחרונה, אשר זולה מחד ומספקת שירותי עיצוב הבית מקצועיים מאידך, היא פשוט להיעזר באנשי המקצוע והמוכרנים בחנויות עיצוב הבית שאנו רוכשים בהן את החפצים והרהיטים החדשים. אפשר ושיטה זו היא האידיאלית ביותר עבור בעלי בית בעלי תקציב נמוך, המעוניינים בעיצוב הבית שלהם ברמה גבוהה ואיכותית. יש לציין כי כיום קיימות גישות ואמונות שונות בעיצוב הבית. יש שמאמינים במינימליזם ומיעוט אלמנטים, יש המאמינים בשיטת הפנג-שוואי אשר עיצוב הבית בבסיסה תלוי בזרימת האנרגיה.

בקיצור- עיצוב הבית נמצא בפרטים הקטנים. כלומר אפילו שדרוגים קטנים כגון קערת פירות מעוצבת וחדשנית העומדת על שולחן האוכל או על השידה בסלון או מדבקת קיר מקורית באחד מחדרי הבית, יכולים לעשות שינוי רציני בעיצוב הסופי של הבית.

מקור חיצוני נוסף בתחום הינו יד מטבחים – המציג מגוון סגנונות של מטבחים מעוצבים בתחומים דומים. תמיד טוב לקחת השראה.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

20 − sixteen =