העידן החדש של חדרי הילדים

תחום עיצוב חדרי ילדים והנוער הולך ומתפתח עם השנים ופותח בפנינו עידן חדש של עולמות עיצוביים עם רעיונות שונים ומגוונים. את חדרי הילדים והנוער ניתן לאפיין ברמה הבסיסית של ארון, כיסא, שולחן, ספריה ומיטה. היום, מגמות העיצוב לחדרי ילדים ונוער משתמשות בקונספט מעניין של מוצר רב תכליתי שיכול לשמש
למספר דברים בהתאם לזמנים השונים ביום. וזאת על מנת להיות קשובים היטב לצרכים ההולכים וגדלים של קהל הלקוחות הצעיר שלהם.
כך למשל, ארון מדפים נחמד מכיל ספרים וצעצועים ביום ובלילה ניתן למשוך ממנו מיטה נוחה.
דוגמא נוספת היא מיטה עליונה המשלבת תחתיה שולחן מחשב, מגירות וכיסא.
ניתן לראות כי ישנה התחשבות רבה בשמירה על חלל נוח לתנועה ביום ודגש מיוחד על פתרונות אחסון נוספים.
אנו נתקלים בשפע של מגמות עיצוביות וטרנדים מסווגים לסגנונות של יצרנים שונים של חדרי ילדים .
התחום כולל יצרנים של רשתות, השמים דגש על תחליפיות הרהיטים בתדירות בשל המחיר הנוח,החומר ממנו עשוי המוצר(פלסטיק או דמוי עץ) המתכלים באופן טבעי בחדר פעיל של ילדים. בצד השני, יצרנים השומרים על יוקרה בעיצוב ובחומר ומשתמשות בחומרים כעץ מלא ושומרים על מוניטין של נגרות פרטית לפי הזמנה.
כיום, ילדים ונוער יודעים היטב כיצד החדר שלהם יראה, והם נמשכים לרוב לקונספט ברור כך שמהרצפה ועד התקרה, החדר מרוהט בהתאם לאותו קונספט.
ישנם חדרי ילדים ונוער המאפיינים בעיקר בנות, וקשה שלא להבחין בהם עם גווני הורוד, הסגול והלבן. זהו טרנד “הנסיכה” בו לילדה יש ממלכה קטנה משלה, המיטה מעוצבת בקווים רומנטיים אם במיטת ברזל מפורזלת או מיטת עץ מלא בגימורים עגולים ורכים. הארון והשולחן זהים בצבעם וצורתם והכיסא נראה ככס מלכות ננסי. לא משנה היצרן שבחורים, תמיד יהיה ניתן להשלים מראה מקסים ומתקתק זה כי תוקפו לעולם אינו פג.
חדרי ילדים  ונוער של בנים, מעוצבים בדרך כלל לפי קונספטים הלקוחים מעולם הספורט או סדרות טלוויזיה אהובות. החדרים יהיו צבועים בגווני הקבוצה האהובה בכדורגל או כדורסל וכך גם הרהיטים. העיצוב יהיה לרוב בקווים הנדסיים פשוטים כך שהצבע והפריטים הדקורטיביים הם אלו היוצרים בעיקר את הרעיון העיצובי של החדר.
ישנם גם חדרי ילדים ונוער שאין להם קונספט נבחר ונראה כי החשיבה במקרה זה, היא התחלופה עם השנים של הרהיטים. יש כאלו המעדיפים רהיטים עם אפשרות התאמה רחבה לגילאים שונים, כך שהילד מתבגר, הריהוט עדיין “יתאים לגילו”.
מאחורי כל הטרנדים עומדת החשיבות לפרקטיקה בחדרי ילדים ולרוב ההורים הם אלו המקפידים על העניין.
כיום, היצרנים של חדרי ילדים מקלים עלינו, על ידי שילוב מיוחד של רצון הילדים וההורים במוצר אחד יפה ופרקטי.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

thirteen − ten =